اخبار

نشست هم اندیشی نخبگان و استعدادهای برتر استان با رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه برگزار شد

نشست هم اندیشی نخبگان و استعدادهای برتر استان با رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه برگزار شد

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان کرمانشاه: نشست هم اندیشی نخبگان و استعدادهای برتر دانشگاه‎های کرمانشاه با رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه در محل سالن جلسات بنیاد نخبگان استان در مورخ 1397/7/30 برگزار شد. در این جلسه پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، دکتر طاهرپور رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه به بیان مطالبی در بخش اول جلسه هم اندیشی پرداخت. در این بخش رئیس بنیاد نخبگان استان به بیان تعریف عمومی و حرفه ای نخبه و نخبگی بر اساس سند راهبردی کشور در امور نخبگان و اسناد بالادستی توسعه پرداخت و در ادامه به بیان نقش و رسالت نخبگان در ترویج علم با رویکردهای صحیح آن در اجتماع پرداخت و اظهار داشت: شاید یکی از بخش های دشوار تر از علم، ساده سازی علم در جهت تبیین آن برای تمامی مردم از اقشار مختلف باشد. این هنر ترویج علم در گسترش دایره فرهنگ توسعه است.

در ادامه رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه به بیان دو رویکرد با تکیه بر عناوین "هنر گفت و شنود" و "عوامل موثر در موفقیت و چگونگی مبتکر بودن" بر گرفته از مقالات با عناوین نزدیک به این موارد و چاپ شده در "مجله سرآمد" شماره 46 (شهریور 1397) پرداخت و در خصوص تحلیل محتوا و اهمیت رعایت نکات مرتبط با دو رویکرد ذکر شده برای جامعه نخبگانی، مواردی را بیان کرد. در مباحث هنر گفت و شنود به مواردی مانند: هدف از شروع بحث علمی، هنر گوش دادن، سوال درست پرسیدن و درست سوال پرسیدن، توجه به انعکاس درونی و بیرونی گفتار، شفافیت در استراتژی بحث، و تشخیص مرحله نهایی و نتیجه گیری از گفت و شنود پرداخت. همچنین در مورد مباحث عوامل موثر در موفقیت و چگونگی مبتکر بودن، سهم عوامل مختلف مانند: سهم سرمایه گذاری، سهم مدل کسب و کار، سهم ایده، سهم تیم، و سهم زمان بندی درست، مباحثی بیان شد. 

در ادامه جلسه پرسش و پاسخ حاضرین در جلسه به عنوان بخش دوم نشست هم اندیشی نخبگان و استعدادهای برتر کرمانشاه با رئیس بنیاد نخبگان استان کرمانشاه برگزار شد و حاضرین به بیان نقطه نظرات و برخی ایده های خود پرداختند. همچنین در خصوص چگونگی اجرای برخی پیشنهادات حاضرین در این نشست هم اندیشی مواردی به بحث گذاشته شد.

۱۲ آبان ۱۳۹۷ ۲۱:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید