اخبار

موفقیت معاونت بهداشتی دانشگاه در زمینه آموزش ترک دخانیات

موفقیت معاونت بهداشتی دانشگاه در زمینه آموزش ترک دخانیات
 
معاونت بهداشتی دانشگاه در زمینه اجرای مطلوب برنامه های آموزشی و برخوردهای قانونی در خصوص کاهش و پیشگیری از استعمال دخانیات در سال ۹۷ موفق به کسب عنوان رتبه دوم کشوری شد.
 
دکتر شکیبا با اعلام این خبر گفت: بر اساس گزارش دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات و گزارش هفته بدون دخانیات سال ۹۷ در برخورد قانونی با عرضه قلیان در اماکن عمومی واجرا برنامه های آموزشی، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرماشناه موفق شد در بین ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور جایگاه دوم را کسب نماید.

 

دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه بازدید بهداشتی از ۳۸۲۴ مرکز تهیه و توزیع مواد ،نصب بنر و توزیع ۴۸۵۱ پمفلت و پوستر اطلاع رسانی،برگزاری ۳۲ برنامه رادیو و تلویزیون، مصاحبه با نشریات محلی، مسابقات ورزشی و همایش،تعطیلی ۵۱ مرکز متخلف توزیع قلیان و جمع آوری و معدوم سازی۲۵۱۲ عدد قلیان را به عنوان مهمترین دستاوردهای گروه سلامت محیط این معاونت در هفته بدون دخانیات در سال ۹۷ اعلام کرد.

 

وی استعمال دخانیات را شایعترین عامل مرگ و میر و ناتوانی در جهان دانست و گفت: استعمال دخانیات ،سالیانه سبب مرگ هشت میلیون نفر از مردم جهان می شود که یک میلیون از این موارد مرگ در اثر مواجهه افراد با دود دسته دوم مواد دخانی در اماکن عمومی و مسکونی به وقوع می پیوندد.

 
معاون بهداشتی دانشگاه اعلام کرد: هر ساله به مناسبت برزگداشت روز جهانی بدون دخانیات در ۳۱ ماه می، اقدامات گسترده ای در سراسر جهان برای تنویر افکار عمومی انجام می شود که شعار سازمان جهانی بهداشت در سال جاری با عنوان "اجازه ندهید دخانیات نفس شما را بگیرد" اعلام شده است. 
 
وی اضافه کرد: در این راستا مقرر است، فعالیت ها و اقدامات برای افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص تاثیرات مضر دخانیات، از سرطان تا بیماری های تنفسی مزمن، اهمیت کاهش مصرف دخانیات و همچنین خطرات مواجهه با دود دست دوم و سوم تمرکز یابد. 
 
دکتر شکیبا گفت: سازمان بهداشت جهانی توصیه نموده است تا بر ضرورت پررنگ شدن تاثیرات مرگبار و خطرناک مصرف دخانیات و قرار گرفتن در معرض دود این محصولات که برای بسیاری ناشناخته است و جلوگیری از مصرف آن به هر شکل تاکید گردد.
 
وی افزود: بر همین اساس با توجه به مصادف شدن ایام هفته بدون دخانیات با  پویش ملی فشار خون، از ۲۵ تا ۳۱ خرداد ماه به عنوان هفته ملی بدون دخانیات با شعار ملی " اماکن عمومی بدون دخانیات، حق شهروندی "  تعیین و در  نظر گرفته شده است.
 
 
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید