اخبار

متقاضیان استفاده از آئین نامه ورود بدون آزمون / با آزمون به مقطع کارشناسی ارشد 99

متقاضیان استفاده از آئین نامه ورود بدون آزمون / با آزمون به مقطع کارشناسی ارشد 99
زمانبندی های مهم جهت فعال نمودن بند استعداد درخشان در سایت سنجش پزشکی و زمان ارایه مدارک را توجه نمایید

 

 

اطلاعات مورد نیاز متقاضیان جهت استفاده از سهمیه با آزمون و بدون آزمون از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد در سال 1399

به اطلاع متقاضیان استفاده از آئین نامه ورود بدون آزمون / با آزمون به مقطع کارشناسی ارشد 99 می رساند نکات ذیل براساس دستورالعمل مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت می باشد .

موارد مشترک

1-     طبق برنامه زمان بندی متقاضیان واجد شرایط که ثبت نام آزمون را انجام داده و دارای کد رهگیری هستند می بایست از تاریخ 12/5/99 تا 14/5/99 از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی، ثبت نام استعداد درخشان را انجام دهند و از تاریخ 19 مرداد ماه لغایت 22 مرداد جهت ارائه مدارک و ثبت نام به دفتر استعداد درخشان دانشگاه مراجعه نمایند.

ü      لازم بذکر است دانشجویان می بایست قبل از زمان مذکور به محض اعلام معدل کل با پیگیری از آموزش دانشگاه/ دانشکده ها جهت ارسال نامه استعلام آموزشی به مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی اقدام نمایند.

2- کلیه متقاضیان واجد شرایط می بایست هر دو ثبت نام عادی و استعداد درخشان را انجام داده و همزمان با سایرین اقدام به انتخاب رشته / محل نمایند.

3- جدول ظرفیت پذیرش اولیه دانشگاه ها برای سال 99 طی اطلاعیه 16 و 20 در سامانه سنجش قرار گرفته است و ظرفیت نهایی به صورت دفترچه انتخاب رشته محل، شهریورماه از طریق سایت مرکز سنجش  sanjeshp.ir قابل دسترسی خواهد بود. داوطلبان ( با آزمون و بدون آزمون ) پس از انتخاب رشته محل تحصیل بر اساس جدول مربوطه و بر حسب علاقه و شرایط فردی همزمان با سایرداوطلبان بر اساس جدول زمانبندی اعلام شده در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی، اقدام به انتخاب رشته محل خود نمایند.

4- کلیه متقاضیان با وارد نمودن کد رهگیری مندرج در فرم ثبت نام ، در هر مرحله قادر به پیگیری و مشاهده اطلاعات خود خواهند بود.
5- در صورتی که داوطلبی متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه هایی باشد که پذیرش آن ها منوط به پرداخت هزینه است، درصورت پذیرش، همانند سایر داوطلبان عادی ملزم به پرداخت هزینه های مربوطه خواهد بود.
6- بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، دارا بودن حداقل 2سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی (مدارک مورد پذیرش برای رشته امتحانی بر اساس جدول شماره 1 در بخش های بیمارستانی جهت پذیرش مقطع کارشناسی ارشد برای کلیه داوطلبان متقاضی رشته های الف
- پرستاری مراقبت های ویژه، ب- پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان ج- پرستاری اورژانس د- تکنولوژی گردش خون و- مدیریت پرستاری ضروری می باشد.
تذکر مهم:

الف- واجدین شرایط حداقل تا تاریخ 31/6/99 می بایست 2 سال سابقه کار بالینی داشته باشند.

ب-  افرادی که اخیرا فارغ التحصیل شده اند ، واجد شرایط این رشته ها نخواهند بود. برای این افراد حق استفاده از شرایط آیین نامه مذکور بعد از سپری نمودن دوره دو ساله بر اساس ضوابط آزمون همان سال، محفوظ می باشد. درصورت عدم رعایت این امر حذف خواهند شد.

7- در دوره های گذشته زمان فارغ التحصیلی 31/5 همان سال اعلام شده بود. در دوره اخیر به دلیل شیوه بیماری کرونا و تاخیر  در زمان فراغت از تحصیل، بر اساس مصوبه دهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ 12/3/99، زمان فارغ التحصیلی دانشجویان برتر واجد شرایط آیین نامه ادامه تحصیل دانشجویان رتبه برتر در مقاطع بالاتر مصوب 1389  هم برای با آزمون و هم بدون آزمون تا تاریخ 31/6/99 مورد پذیرش می باشد. فارغ التحصیلان بعد از این تاریخ مجاز به استفاده ازسهمیه در آزمون سال 1400 می باشند.

8- تغییر سهمیه استعداد درخشان از بدون آزمون به با آزمون و بالعکس، پس از معرفی دانشگاه در زمان تعیین شده و اتمام مهلت معرفی توسط دانشگاه، امکانپذیر نمی باشد.

مخصوص متقاضیان با آزمون

1. بیش از دو سال از زمان فارغ التحصیلی نگذشته باشد   (از  1/6/97    تا    31/6/ 99)

2. معرفی داوطلب توسط دانشگاه و شرکت در جلسه آزمون، به منزله استفاده از این سهمیه می باشد) طبق بند 13-6- صفحه 19 دفترچه راهنمای ثبت نام)

ج -  مخصوص متقاضیان بدون آزمون

1. با عنایت به بند ب ماده 2 آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت متبوع، دانشگاه باید رتبه اول فارغ بالاتر التحصیلی با ورودی مشترک در مقطع کارشناسی که شرایط آیین نامه را احراز نموده بر اساس شرایط مربوطه، به مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت متبوع معرفی نماید. رتبه های اول شامل هر یک از ورودی های مهر- بهمن- روزانه - شبانه- پیوسته ناپیوسته و دانشکده های اقماری آن دانشگاه می باشد. لذا با توجه به تصریح آیین نامه، دانشگاه های با دانشکده های متعدد، ملزم به معرفی رتبه های اول در ورودی های مختلف و کد ورودی متفاوت می باشند.

2- طبق آیین نامه فقط نفر اول واجد شرایط بدون آزمون محسوب می شود .

3- دانش آموختگان رتبه اول رشته های فاقد رشته همنام در مقطع ارشد، فقط مجاز به استفاده از شرایط استعداد درخشان با آزمون 10 درصد هستند.

4-  برای این سهمیه در دانشگاه های پذیرنده مقطع کارشناسی ارشد که دارای دانشجویان رتبه اول مقطع کارشناسی در ورودی های مختلف و کد ورودی متفاوت هستند، به دلیل محدودیت ظرفیت طبق بند 13-15-  دفترچه راهنمای ثبت نام، فرد دارای امتیاز بالاتر از بین کلی دانشجویان رتبه اول حائز شرایط، پذیرفته خواهد شد. در سایر دانشگاه های پذیرنده که فاقد دانشجوی رتبه اول کارشناسی هستند ، از بین دانشجویان رتبه اول سایر دانشگاه ها ، فرد دارای امتیاز بالاتر بر اساس ظرفیت پذیرفته خواهد شد.

بدیهی است در هر دانشگاه پذیرنده دانشجو کارشناسی ارشد، در صورتی که دانشجویان واجد شرایط مقطع کارشناسی آن دانشگاه، اولویت اول رشته محل خود را دانشگاه محل تحصیل انتخاب نمایند، اولویت پذیرش با دانشجوی دارای بالاترین امتیاز در بین دانشجویان آن دانشگاه، خواهد بود و با انتخاب دانشگاه محل تحصیل دوه کارشناسی خود در اولویت دوم و بعد از آن با دانشجویان سایر دانشگاه ها، رقابت خواهند کرد و فرد دارای امتیاز بالاتر بین کلیه متقاضیان آن رشته محل پذیرفته خواهد شد.

5- بیش از یک سال از زمان فارغ التحصیلی نگذشته باشد. ( از تاریخ 31/5/98 تا 31/6/ 99)

 

6- رتبه های اول فارغ التحصیل با ورودی مشترک بر اساس جدول تخصیص امتیاز، امتیازبندی و اولویت بندی می شوند.

*      متقاضیان سهمیه بدون آزمون لازم است جدول تخصیص امتیاز مربوطه را که در سایت استعدادهای درخشان قسمت آیین نامه ها درج شده است، به دقت مطالعه کرده تا از مدارک پذیرش اطلاع داشته باشند و نسبت به تکمیل آن قبل از زمان مقرر ( تا اول مرداد ماه)  اقدام نمایند.

7- متقاضیان واجد شرایط، در صورتی که با شرایط عادی در آزمون هم شرکت کنند، لزومی ندارد رشته یا مجموعه امتحانی آزمون در شرایط عادی با رشته یا مجموعه انتخابی مورد استفاده از آیین نامه استعداد درخشان ، یکسان باشد. این افراد در زمان انتخاب رشته / محل می بایست هم انتخاب رشته محل مخصوص بدون آزمون را انجام دهند و هم در صورتی که مجاز به انتخاب رشته محل در حالت عادی شوند، انتخاب حالت عادی را انجام دهند.

8- متقاضیانی که در آزمون نیز شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته محل شده و انتخاب رشته محل را انجام

دهند، در صورت کسب نمره قبولی، در شرایط عادی و همچنین با استفاده از شرایط استعداد درخشان پذیرفته

شوند، متعاقبا به هنگام ثبت نام در دانشگاه محل پذیرش می بایست از یکی از دو مورد انصراف خود را اعلام

نمایند.

لازم بذکر است آخرین مهلت ارسال استعلام آموزشی از آموزش دانشکده ها برای داوطلبان سهمیه استعداد درخشان به این مرکز  22 مرداد ماه می باشد. لذا در خصوص اعلام معدل کل دانشجوهای نیمسال آخرتحصیلی، در صورت بروز مشکل از هم اکنون به منظور هماهنگی های لازم به این مرکز اطلاع داده شود.

نشانی: بیمارستان طالقانی جنب کتابخانه مرکزی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دفتر استعداد درخشان

دانشگاه - طبقه اول - اتاق 104

et.kums.ac.ir :     سایت استعداد های درخشان             شماره تماس: 08338378101

۱۰ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید