اخبار

تغییرات دستورالعمل سهمیه استعدادهای درخشان در آزمون کارشناسی به کارشناسی ارشد 98

تغییرات دستورالعمل سهمیه استعدادهای درخشان در آزمون کارشناسی به کارشناسی ارشد 98
متقاضیان استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد

قابل توجه دانشجویان  و فارغ التحصیلان استعداد درخشان :
متقاضی استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل از مقطع کارشناسی به کارشناسی ارشد

 

 طبق برنامه زمانبندی متقاضیان واجد شرایط که ثبت نام آزمون را انجام داده ­اند می­بایست از تاریخ ۲۹ تیر ۹۸ لغایت ۳۱ تیر۹۸ از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی ثبت نامه استعداد درخشان را انجام دهند و از تاریخ ۱ مرداد۹۸ لغایت ۱۰ مرداد۹۸ جهت ارائه مدارک و ثبت نام به دفتر استعداد درخشان دانشگاه مراجعه نمایند. کلیه متقاضیان واجدشرایط می­بایست هر دو ثبت نام عادی و استعداد درخشان را انجام دهند.

 

  تغییرات دستورالعمل سهمیه استعدادهای درخشان در آزمون کارشناسی به کارشناسی ارشد

 در رابطه با تذکر مهم بند ۱۳-۱۲ – دفترچه راهنمای ثبت نام، مبنی بر اعمال سهمیه ۲۰ % برای رشته­ های غیر همنام، به استحضار می­رساند: براساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت به تاریخ ۲۲ اردیبهشت۹۸، برای رتبه های اول مقطع کارشناسی که فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد می­باشند سهمیه بدون آزمون حذف و ۱۰ % سهمیه با آزمون برای آنان اعمال شود. این مصوبه برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ و به بعد اجرائی خواهد شد. بعبارتی با اجرای آن تا سال ۱۴۰۰ مخالفت گردید. و مراتب طی اطلاعیه شماره ۱۱ مرکز سنجش به تاریخ ۳۱ اردیبهشت۹۸ نیز اطلاع رسانی عمومی شده است.

متقاضیان بدون آزمون ارشد که در آزمون ثبت نام نکرده و فاقد کد رهگیری ثبت نام هستند، بخوانند:

با توجه به رأی کمیسیون موارد خاص معاونت آموزشی وزارت بهداشت، در صورتی که متقاضیان بدون آزمون در آزمون ثبت نام نکرده و فاقد کد رهگیری ثبت نام باشند، مجاز به ثبت نام در مرحله ثبت نام استعداد درخشان تیرماه خواهند بود. در این راستا می بایست این افراد از تاریخ ۹۸/۴/۲۹ لغایت ۹۸/۴/۳۱ در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی ثبت نام نموده و کد رهگیری دریافت نمایند تا هم دانشگاه قادر به ثبت اطلاعات آنها شود و هم خود فرد قادر به انتخاب رشته محل باشد.پس از ثبت نام دانشجو  در تیرماه و نیز مراجعه حضوری وی به دفتر استعداد درخشان جهت تکمیل فرم، دانشگاه مشخصات کامل متقاضی را در فرم سامانه وارد خواهد نمود.

حائزین رتبه های اول مقطع کارشناسی فاقد رشته همنام در ارشد از سهمیه ده درصد با آزمون باید استفاده کنند:

بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو وزارت بهداشت، برای رتبه های اول مقطع کارشناسی که فاقد رشته همنام در مقطع کارشناسی ارشد می باشند، سهمیه بدون آزمون حذف و ۱۰ درصد سهمیه با آزمون برای آنان اعمال خواهد شد.این مصوبه برای آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۹ اجرا خواهد گردید.


۲۳ تیر ۱۳۹۸ ۰۸:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید